top of page

Våre kundevilkår

Vilkår :

Vilkår beskrevet i teksten under gjelder for alle kjøretøyer som er på oppdrag under Batnfjord Taxi sitt navn. Innleide ressurser kan fravike disse vilkårene med vilkår beskrevet for sin drift. Det er til en hver tid den innleide ressurs sitt ansvar å belyse disse for kunde på forespørsel. 

Covid-19 har en egen side her på batnfjordtaxi.no og alle føringer og anbefalinger er å anse som en del av kundevilkårene våre.  Myndighetenes bestemmelser er til en hver tid gjeldene. Se vår Covid-19 side her.

1. Priser:

- Batnfjord Taxi praktiserer ikke kredittkjøring for andre oppdrag enn pasientreiser eller turkjøring. Alle andre kjøreoppdrag betales kontant eller ved kort, dersom ikke annet er avtalt på forhånd. 
- Batnfjord Taxi sine priser er fastsatt av Konkurransetilsynet og oppgis alltid i Norske Kroner (NOK).
- Prisene inkluderer den til enhver tid gjeldende mva. for persontransport.
- Pakkekjøring beregnes med den til enhver tid gjeldende mva. for slik transport. 


2. Kontraktskjøring og anbud omfattes ikke av maksimalprisforskriften :

Dette betyr at det er Batnfjord Taxi som fastsetter taksten for slik kredittkjøring. 
Batnfjord Taxi forbeholder seg retten til å endre prisene på kort varsel.  Alle avtaler inngått, gir også direkte aksept for de vilkår som er fastsatt for kredittkjøring for bedriftskunder.  Bedriftskreditt er kun gyldig ved signert avtale med Batnfjord Taxi. 
 

3. Forhåndsbestilling :

- All forhåndsbestilling skal være Batnfjord Taxi i hende, minimum 60.min før transporten skal være på avtalt hentested.  Dette befatter bestillinger av turer i Gjemnes Kommune.  Øvrige bestillinger må ha 2 timers varsel på forhånd. 

Det skal ved forhåndsbestillinger som skal korrespondere med annen kollektiv trafikk som fly, tog, buss eller båt være varslet på forhånd, slik at Batnfjord Taxi kan avlevere kunde minimum 30.minutter før avgang.  
Alle øvrige bestillinger som ikke oppfyller vilkårene nevnt ovenfor i punkt 3, vil ikke kompenseres for dersom det resulteres i at kunde ikke rekker oppsatt avgang.  Taksameter løper fra det tidspunkt transporten er bestilt til.  Eventuell ventetid og lignende vil også belastes kunde og taksameter stoppes derfor ikke før kunde skal forlate taxi. Øvrige forsinkelse kan medføre økte kostnader. 


4. Bagasje :

Bagasje er å regne som kundes ansvar under hele turen med drosjen. Det vil ikke kompanseres for uaktsomt oppbevart bagasje som får skader som følge av bråbrems eller lignende. Bagasje som rommer utover normal størrelse og opptar en vesentlig del av drosjebilens kapasitet vil etter sjåførens vurdering kunne krevs ytterligere kompensasjon for. 

Dette gjelder ikke rullestoler, krykker eller rullatorer. 


6. Veksling :

- Sjåføren plikter å kunne veksle beløp opptil kr. 500,-. Kjøring for å veksle større beløp, belastes kunden.


7. Tilgrising av drosjen :
Alle uaktsomme ødeleggelser og tilgrising av drosjebilen, Batnfjord Taxis eiendom eller personells eiendeler vil gi gjenstand for krav om økonomisk kompensasjon. Dette kan være seg alkoholsøl, spy, sigarettrøyk eller lignende tilgrisinger.  
Grunnlaget for kompensasjonen vil være med gått tid og utgifter til rengjøringsutstyr/artikler. Dette skal takseres til kr.1000.pr.time eks.mva.  Drosjeselskapet kan vurdere å politianmelde forhold som er sterkt graverende og klart bryter med norsk lovgivning. 

Dersom drosjebilen blir tilgriset i så alvorlig grad at det må innhentes spesialfirma, vil kunde bli belastet for utgiftene forbundet med dette, i sin helhet. 


8.Utgifter i forbindelse med parkering, ferge og bompasseringer belastes kunde i sin helhet. 
Det er egen takst for ventetiden om bord på ferger. 

 

Ved å benytte våre tjenester godtar du ovennevnte vilkår. 

bottom of page